DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 05.06.2015 19:11:25 

Czech republic Virago‚ s trikem nebo chopperem‚ jezdíme v klidu‚ my se neperem..

Jízda v koloně‚ něco o trike...

 

Videa trike kit na motocykl

 

 

 

 

Jízda v organizované skupině.

Jezdit v organizované skupině cik-cak s dostatečnými rozestupy je bezpečnější než jízda v houfu kde nikdo neví, kde má jet. Jezdci často jedou přímo vedle sebe, což je v případě náhlé situace - např. auta v protisměru - situace velice nebezpečná. V našem případě nejedou nikdy dvě motorky přímo vedle sebe (zakázáno) a nejbližší motorka před Vámi jede v jiné části jízdního pruhu - nikoliv přímo před Vámi. Rozestupy zajišťují dostatečný manévrovací prostor. Pokud si někdo myslí, že jízda jeden za druhým natěsno je bezpečnější, tak je na velkém omylu.

Je jasné, že pravidla skupinového ježdění vznikla především pro velké akce, kde jedou desítky motorek v těžkém provozu po mnohaproudových dálnicích USA. Je nesmysl dodržovat striktně pravidla jízdy ve skupině na úzkých okreskách naší země. To dá rozum. Ovšem stále platí, že jízda cik-cak je v případě skupiny bezpečnější, než houf s těsnými rozestupy nebo dokonce jízda vedle sebe, což navíc odporuje pravidlům.

V zásadě vždy při jízdě musí velet zdravý rozum a momentální dopravní situace. Ovšem kdo se zúčastnil vyjížděk na velkých srazech, kde v jednom okamžiku vyjede na silnici několik desítek nebo stovek motorek pochopí, že pravidla mají v těchto případech něco do sebe a kdo podle nich neumí jezdit, ohrožuje sám sebe i ostatní účastníky...  V šachovnicové sestavě se cítí bezpečně i ti lidé, kteří ze zásady na “houfové” vyjížďky na srazech nejezdí.

         

Z tohoto vyobrazení je rozmístění motocyklů v koloně asi každému zřejmé. První jezdec jezdí vždy v levém pásu kolony aby měl přes zpětné zrcátko co nejlepší rozhled na zbytek kolony. Poslední jezdec zajišťuje dohled nad kolonou popřípadě se stará o jezdce, který z nějakého důvodu zastavil. Během jízdy po silnici dodržujte dostatečný odstup za jezdcem, který jede před vámi ve vedlejším pruhu kolony - aby nedošlo ke kolizi v případě, že se bude muset vyhnout nenadálé překážce na silnici (kanál, díra). Neměli by jste jet na úrovni jeho zadního kola, ale zhruba s 2sec. odstupem.
Méně zkušení jezdci a jezdci se slabšími motocykly by měli vždy jezdit hned za prvním jezdcem. Na konci kolony se totiž musí vždy při různých překážkách dojíždět kolona s vyšší rychlostí než v jejím středu nebo na jejím začátku.

 

Jezdci v levém pruhu kolony by neměli jezdit příliš u středové čáry. Nezapomeňte, že váš motocykl není široký jako vaše přední kolo. Jezděte tak, abyste nezasahovali řidítky, stupačkami nebo brašnami do levého jízdního pruhu. V opačném případě zbytečně rozčilujete nebo lekáte řidiče protijedoucích vozidel a mohl by to pak později zbytečně nějakému motorkáři oplatit. Následky jsou pak mnohem horší. Nezapomeňte, že se při projíždění levotočivé zatáčky nakláníte ještě více do protisměru. Není příjemné trefit hlavou nárazník protijedoucího náklaďáku.

Pokud se nějaký nedočkavý automobilista rozhodne kolonu předjíždět, nebraňte mu v tom jen proto, že je vás v koloně více. Při srážce na tom budete zcela jistě hůře. Snažte se automobilu místo uvolnit a umožnit mu předjetí.
Pokud jezdec před vámi nebo první jezdec provede signál rukou, opakujte jej abyste upozornili i jezdce za vámi.

Hlídejte vzdálenost jezdce jedoucího za vámi. Pokud je méně zkušený nebo má slabší motocykl neujeďte tak daleko, že by ztratil kontakt s kolonou!

    

ŘIĎTE SE PŘEDEVŠÍM VLASTNÍM ÚSUDKEM A SIGNÁLY RUKOU BERTE JAKO DOPLŇKOVÉ !! Neukazujte zbytečně neustále na nerovnosti na vozovce, když předtím byla u silnice upozorňující  dopravní značka.

 

SNAŽTE SE VŽDY V KOLONĚ JEZDIT TAK, ABY JSTE NEOHROŽOVALI JEZDCE JEDOUCÍ S VÁMI.

 


 
 

Něco o trike

...moto trochu jinak...

 

 

 

 

 

 

 


 
 


 

 

 

   

Stavba trike s VW motorem

    
 
skútr_to_neni - tříkolky


Pod praporem evoluce

 

Dlouhá, široká a naleštěná tříkolka se spoustou chromu, burácejícím výfukem a velkými černými válci jako pneumatikami – synonymum přepychu, extravagance a taky bláznovství. Za cenu naháče středního objemu je tu najednou česká třináctistovka, tak si ji trochu proklepneme.

 

Thunderbolt Streamer, 68 k(50kW), 559kg, 130km/h

Elektronické přístroje nesou označení VDO.

 

Tříkolky s dvojicí zadních kol jsou téměř stejně tak staré jako motocykl samotný, ovšem tříkolky tohohle ražení, vyzývající a šokující, se v Americe objevily až po vietnamské válce. Podobní veteráni-rebelové, kteří dali vzniknout chopperům a celému americkému způsobu motorkaření, postavili i první tříkolky, které jim dovolily jízdu s větrem ve vlasech i při jejich válečných handicapech. Snad nejvíce se o popularizaci těchto zvláštních strojů v Evropě zasloužil dobře známý filmový snímek „Dva nosáči tankují super“ s herci Krügerem a Gottschalkem. Ne náhodou se mekkou tříkolek stalo Německo. Nejrozšířenější evropskou konstrukcí byl trike poháněný plochým čtyřválcem z tehdy snadno dostupného volkswagenu brouk.< xml:namespace prefix = o />< xml:namespace prefix = o />< xml:namespace prefix = o />< xml:namespace prefix = o />< xml:namespace prefix = o />< xml:namespace prefix = o />< xml:namespace prefix = o />< xml:namespace prefix = o />< xml:namespace prefix = o />

 

Český prapor

Značka Thunderbolt patří společnosti Autohandl a tříkolka Streamer (česky vlajka) je jejím prvním počinem. Vývoj Streameru trval několik let. Českým ekvivalentem broukového motoru je v současnosti dobře známá, dostatečně odolná a snadno a levně provozovatelná třináctistovka Škoda, tedy čtyřválec OHV z Felicie 1,3 MPI.

Základem podvozku je příhradový ocelový rám. Přední vidlice springerova typu je vlastním výrobkem Thunderboltu a jako pružicí a tlumicí element je použita dvojice zadních tlumičů z Jawy 350 s nastavitelným předpětím pružiny. Zadní náprava je upravena ze zadního zavěšení vozu BMW E36 a odpružena kombinovanými jednotkami HP Sport s nastavitelným předpětím pružin. Brzdy jsou dvouokruhové, ovšem zapojené na centrální ovládání nohou, jelikož česká homologační úprava prý nedovoluje použití nezávislé brzdy, aktivované páčkou na řídítkách. Součástí systému je i parkovací brzda s táhlem vlevo pod sedadlem řidiče. Přední, klasicky vyplétané kolo je bržděno kotoučem ze supermotardu KTM s dvoupístkovým třmenem Jawa. Zadní kola s pneumatikami 295/50-15 Hankook jsou zpomalována kotoučovými brzdami, jaké jsou součástí nápravy BMW. V současné chvíli se pracuje na verzi s posilovačem.

Řazení pětistupňové převodovky (Škoda 125) je umístěno v nádrži, spojka je nožní a plyn ruční. Výsledkem české homologační úpravy je široká rampa s dvojicí světlometů a blikači. Centrální světlomet je jen ozdobou, která by podle předpisů měla zůstat nefunkční. Na testovaném stroji byla nadstandardní příplatková metalíza, chromované nosníky přední vidlice (v základu lakované), laděný výfuk a leštěné víčko palivové nádrže.

 

Těch koní blues...

Za zadkem vám zabzučí palivové čerpadlo a osmašedesátikoňová třináctistovka zahučí laděným výfukem. Klíček zapalování se nachází dole na pravém boku a protože jde o originální „spínačku“ Škoda s hliníkovými stavítky, nevím, jestli je tu optimálně chráněná proti vodě a nečistotám. Spouští se tlačítkem na řídítkách. Motor z Felicie je převzat kompletně s celou elektronikou, takže zůstal zachován i vývod pro připojení diagnostického počítače VAG.

Sto šest newtonmetrů, které ve Felicii nebyly nic extra, se Streamerem o hmotnosti 559 kg hbitě pohne. Stroj je dobře vyvážen v příčné ose a zatížení předního kola je dobře vyřešeno. To nemá ani přílišné tendence opouštět asfalt, ani v zatáčce pokračovat rovně. Řazení by mohlo mít lépe vyřešenou kulisu (automobilové škodovácké „háčko“) nebo by ještě lépe mohlo být sekvenční. I to by se v budoucnu mohlo u Streameru objevit.

Stabilita tříkolky v podélné ose je na dobrém povrchu přímo excelentní a veškeré obavy z obtížného zatáčení se ukazují jako liché. Horší silnice ale Streamer hůře snáší.

Účinek brzd je dostatečný, ale posilovač by byl vítaným doplňkem. Ještě lepší by bylo, kdyby české normy dovolily brzdy oddělit, protože i navzdory namontovanému omezovači brzdného tlaku pro přední třmen se na znečištěné silnici dá snadno přední kolo zablokovat.

Z pozice spolujezdce bych uvítal nastavitelné stupačky, které jsou v základu umístěny spíše pro vyšší postavy – anebo pro delší dívčí nohy? Pohodlí je tu pro oba obrovské.

Nejvyšší rychlost udávaná výrobcem činí 130 km/h. Nezdá se to hodně, ale je to přijatelný strop, jelikož jako optimum se pro cestování jeví rychlosti do 100 km/h. Tenhle stroj prostě není ke spěchání.

 

Co dodat?

Výrobce Thunderbolt dostal povolení k malosériové výrobě jednoho sta kusů. Později by ještě měly přibýt novější modely a jak uvedl mluvčí společnosti Petr Tydlačka, i levnější čtyřrychlostní typ. K řízení podobného stroje je potřeba mít řidičský průkaz B. Otázka jízdy v přilbě je sporná, přinejmenším z hlediska předpisů. Z pohledu rozumu není o čem diskutovat.

Thunderbolt Streamer je pohledem skrze cenu dobrou alternativou a ani použití levnějších dílů a detailů na tom nemůže nic změnit. Nabízí elegantní a střízlivé tvary a slušnou mechaniku. Co si přát víc?

 

Thunderbolt Streamer

MOTOR

čtyřdobý, kapalinou chlazený, podélně uložený řadový čtyřválec

Rozvod, ventilů na válec: OHV, 2

Vrtání x zdvih: 75,5 x 72 mm

Zdvihový objem: 1289 cm3

Výkon: 68 k (50 kW)/5000 1/min

Točivý moment: 106 Nm/2600 1/min

Kompresní poměr: 10 : 1

Plnění motoru: el. vstřikování Siemens Simos 2P

Mazání: tlakové oběžné

Zapalování: elektronické

Spouštění: elektrické

PŘEVODY

Spojka: jednolamelová suchá

Převodovka: pětistupňová + zpátečka

PODVOZEK

Rám: trubkový příhradový z oceli

Přední odpružení: Springerova vidlice, nastavitelné předpětí pružin

Zadní odpružení: kombinované jednotky HP Sport, nast. předpětí pružin

Přední brzda: 270 mm, dvoupístkový třmen

Zadní brzda: 2x kotouč

Přední pneumatika: 150/70-17

Zadní pneumatiky: 295/50-15 Hankook

ROZMĚRY A HMOTNOSTI

Délka, šířka, výška: 3740, 1845, 1210 mm

Spotřeba: 6 l/100 km

Hmotnost s palivem: 559 kg

Cena: 236 810 Kč

 

Hodnocení

plus: cena, motor, stabilita

mínus: levnější detaily, charakter brzd, řazení